19 oktober, 2008

Fototriss - skyltar




Fototriss-utmaningen för veckan är Skyltar.
Jag väljer att tolka det utifrån texter jag sett som uppmärksammar mig på något.
Skylt 1. Victoriapassagen.
En liten gränd som förbinder två bra shoppinggator i Göteborg. Här andas du annorlunda storsstadsliv



Skylt 2. Skylt i hamnen - Torekov
Underbart läcker skylt med tankeväckande budskap??



Skylt 3. Victoriapassagen.
När jag var nere vid Röda sten för ett tag sedan såg jag detta budskap (broderad graffiti/gatukonst - mer om broderad graffiti hittar du här)

Samtliga bilder tagna med Canon IXUS 800 IS

13 kommentarer:

Malin sa...

Kul med hemmagjorda skyltar! Gillar den lilla broderade bäst!

Anonym sa...

Jättefina skyltar alla tre. Svårt val, men favorit blev till slut den första bilden, från Göteborg.
Kramis

Anonym sa...

vilka härliga skyltar. Den sista är helt underbar - love it!

Synnøve. sa...

Njuter av dina fina bilder.
Men den broderade är nog min favorit.
Tror man behöver ta ett djupt andetag för att komma ifatt.
Kramen.

Benita sa...

Fina bilder, den första gillar jag mest.

Anonym sa...

Och jag tycker att den andra var himla skön!!! :-)

Anonym sa...

Skyltar kan som du viar vara väldigt olika, fint är det

Anonym sa...

Den lilla broderade var läcker!

Anonym sa...

Roliga skyltar, den i var bäst.

/Zippo

GANSKA LAGOM sa...

Vilka härliga bilder du tagit! Den andra skylten blir min favorit.

Anonym sa...

Den broderade "skylten" blev min favorit hos dig den här gången.
Ha det gott.
Nettan

Bengavoice sa...

Kloka ord från Torke. Nordvästskåningarna har alltid varit ett tänkande folk.
Men det för tankarna till det klassiska och nyligen citerade "All work and no play makes Jack a dull boy"...

Jah Hollis sa...

En väldig blandning av stilar och budskap. Kolla avsändartiden på min kommentar så ser du att jag knappast lever efter nummer två. :-)