04 oktober, 2009

Fototriss - Inspirationskälla



Veckans fototriss är Inspirationskälla. Vad ger mig Inspiration.
Förutom nära och kära som naturligtvis är de som ger mig mest inspiration så får jag energi och blir inspirerad av.
1. Havet.




2. Färg.
Jag blir alltid så inspirerad av färger ex när jag gör smycken eller stickar sjalar.
I inredningen använder jag mycket vitt men en enda liten accent i form av ex en blomma förändrar hela rummet.





3. Media av olika slag ger mig inspiration. Böcker, musik, film

Vad ger dig inspiration?

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Fina bilder till dina valda inspirationskällor. Jag gillar din redigerade (?) mittenbild på gerberan - underbar färg och härlig stämning.

Mj sa...

Hej, jättefina bilder och gillar även din vindsblogg mycket - är så inspirerande! Jag bor också i Göteborg och ser på stadens guldkorn med något nya ögon när du skriver så fint om caféer och butiker.

Jag har en fråga: är du nöjd med din Canon Eos 450 (såg i bloggen att det är den du fotar med)? Jag står i köptagen och tvekar mellan den och en 500... Tacksam för svar!

Hälsar,
Mj

Anni sa...

Håller helt med dig vad gäller källorna, sedan har du tagit underbara bilder att illustrera dem med dessutom!

Monkan sa...

Ja, man inspireras verkligen av alla de sakerna! Jättefina bilder!

ViDu sa...

Du har visat på tre fina inspirationskällor. Snygg triss.